On sanomattakin selvää, että yrityksesi menestys riippuu suurelta osin siitä, kuinka hyvin työntekijät suorittavat tehtävänsä. Et kuitenkaan olisi ensimmäinen yritys, joka kamppailee määrittelemällä miltä se näyttää.

Tieto työntekijöiden potentiaalin maksimoimisesta saattaa tuntua yhtä sumuiselta, vaikka moraali kärsii ja vaihtuvuus olisi huipputasolla. Tämän dynamiikan kääntäminen voi sisältää useita erilaisia ​​ratkaisuja.

Ennen kuin ryhdyt toimimaan yhden ratkaisun parissa, varmista, että ymmärrät, miksi työntekijät menestyvät ensin. Nämä tiedot ovat korvaamattomia sen varmistamiseksi, että valitsemasi ratkaisut todella ratkaisevat ongelman.

Miksi työntekijät ovat huonompia

Paras tapa aloittaa, kun haluat tietää, miten työntekijöiden suorituskykyä voidaan parantaa, on ymmärryksen saaminen. On syitä, miksi työntekijät eivät toimi optimaalisella tasolla. Jotkut syyt ovat päteviä ja sisältävät vihjeitä ongelman korjaamiseksi rekrytoimalla korvaavia henkilöitä.

Pidä avoin mieli tekemättä päätelmiä. Viestinnän oven tulee pysyä auki, jotta voit keskustella huolenaiheista ja vastata niihin suoraan.

Esimerkiksi viimeisimmässä läsnäoloraportissa saatat huomata, että työntekijällä on liiallinen myöhästyminen. Kysy työntekijältä, miksi hän saapui töihin niin myöhään viime viikkoina.

Kun tavoitteena on löytää ratkaisu, saatat huomata, että henkilökohtaiset tai kotitalouskysymykset ovat syitä työntekijän myöhästymiseen. Ehkä voit säätää säännöllisiä standardeja, kun työntekijä käsittelee asiaa.

Varmista vain, että muut työntekijät tietävät jakamatta henkilökohtaisia ​​tietoja. Haluat välttää suosion esiintymistä, jolla voi olla oma negatiivinen vaikutus suorituskykyyn ja moraaliin.

Puutteelliset valmiudet

Joillekin työntekijöille puutteelliset taidot tai kokemuksen puute voivat estää heidän kykynsä suorittaa työnsä onnistuneesti. Jos vain yksi näistä tekijöistä puuttuu, kasvaa mahdollisuudet, että työntekijät alitulevat.

Epäselvät tavoitteet ja vastuullisuus

Työntekijät tarvitsevat hyvin selkeän ohjeistuksen vastuustaan ​​sekä odotukset saavutuksista. Päivittäiset työaikataulut, jotka sisältävät työn prioriteetit, saattavat törmätä kriisiin tai suunnanmuutoksiin. Vastuun pitäminen selkeänä auttaa minimoimaan konfliktit.

Suorituskyky auttaa myös arvioimaan, kuinka arvokas työntekijä on organisaatiolle. Jokainen työntekijä on vakava sijoitus yritykselle, joten jokaisen työntekijän tuottaman tuoton on oltava merkittävä.

Business Insider tutki, kuinka paljon huipputeknologiayritykset tuottavat tuloja työntekijää kohti. Suorituskykyinen työntekijä on erittäin arvokas yritykselle. Itse asiassa ei ole suurempaa voimaa kuin huippulahjakkuus.

Organisaation menestys kukoistaa, kun oikeat säännöt ja järjestelmät ovat paikallaan. Pelkkä halu tietää, kuinka parantaa työntekijöiden suorituskykyä ottamatta huomioon työntekijöiden näkökohtia, ei välttämättä auta sinua saavuttamaan asetettuja tavoitteita.

Luo aikoja järjestää säännöllisiä kokouksia ja keskusteluja – ehkä odottamatta suorituksen arviointipäivään – puhua huolenaiheista.

Odottaa, kunnes yrityksesi kokee suuria tappioita, on pahin aika ryhtyä toimintaan. Aloita aikaisin, ongelmien ensimmäisten merkkien jälkeen, selvittääksesi tehokkaimmat tapat muuttaa heikosti menestyvä työvoima vankaksi tiimiksi.