INSPIROIVIA TERVEELLISIÄ RUOKAILUTOTTUMUKSIA

LAPSILLEKANNUSTA LAPSIASI SYÖMÄÄN TERVEELLISTÄ RUOKAA

Hyvien ruokailutottumusten kehittäminen on elinikäinen prosessi, joka vaatii terveellistä näkökulmaa ruokaan sekä viisaita käytännön valintoja ja käyttäytymistä. Bright Horizons on sitoutunut tukemaan perheitä tässä prosessissa yhteistyössä The Partnership for a Healthier America -kumppanuudessa ja varmistamaan hyvän terveyden tuleville sukupolville.
Näyttää esimerkkiä. Lapsilla on tapana matkia sitä, mitä me teemme. Tee aterioista miellyttävää aikaa ja tarjoile laaja valikoima terveellisiä ruokia. Anna lastesi nähdä, että nautit monipuolisen ruokavalion syömisestä, mukaan lukien hedelmät ja vihannekset.

Tee ruoasta perheasia.

Lapset syövät todennäköisemmin aterioita, joihin he ovat jollain tavalla myötävaikuttaneet. Tämä voi tarkoittaa viikoittaista ateriasuunnitelmaa, ostoksia viljelijän torilla, vihannesten pesemistä salaattiin tai jopa aterian kypsentämistä lapsesi iästä riippuen.

Korvaa terveellisemmät valinnat.

Vaihda tavalliset ranskalaiset bataattien kanssa tai kokeile hummusta, salsaa tai chutneyta rasvaisten kastikkeiden sijaan. Tarjoile jogurttia, hedelmiä tai tummaa suklaata rikkaiden jälkiruokien sijaan.
Istuta puutarha. Kotikustannetut vihannekset maistuvat lähes aina paremmalta ja lasten niiden kasvattamisessa koema saavutus on erittäin motivoiva. Kokeile helposti kasvattaa vihanneksia, kuten retiisejä, porkkanoita, herneitä, vihreitä tai kompakteja, determinaattitomaattilajikkeita. Monia näistä kasveista voidaan kasvattaa säiliöissä patiolla, jos tilaa on rajoitetusti.

Opettele rakastamaan vettä.

Nesteet eivät tarjoa samaa täyteyden tunnetta kuin kiinteät elintarvikkeet, joten niiden kautta on helppo kuluttaa paljon kaloreita. Ohita mehu, sooda ja jopa maito useimmille aterioille ja tarjoa sen sijaan vettä.

Kunnioita ruokamieltymyksiä.

Jotkut tutkijat väittävät, että nirso syöminen on evoluutioreaktio, joka palaa aikaan, jolloin liian seikkailunhaluiset pienet lapset voivat todella kuolla myrkyllisten marjojen tai kasvien syömiseen. Ota nirso syöminen askel askeleelta, älä tee siitä isoa numeroa, äläkä käytä ruokaa lahjuksena tai palkkiona.