Työntekijät luopuvat pitkäaikaisesta työsuhteestaan ​​”suuren eron” seurauksena. Yritykset, jotka eivät ole vielä sopeutuneet työntekijöiden odotuksiin etätyön joustavuuden, elämiskelpoisen palkan ja tasapainoisemman työn ja yksityiselämän tasapainon suhteen, pyrkivät pysymään perässä.

Näissäkin yrityksissä osa työntekijöistä on kuitenkin valmis jäämään pitkäksi aikaa. Jos sinulla on muutama uskollinen työntekijä jäljellä, on aika miettiä, kuinka voit palkita ja pitää heidät.

Miksi ihmiset jättävät työnsä?

On monia syitä, miksi työntekijät lähtevät organisaatiosta. Jos yrityksesi vaihtuvuusaste on korkea, on tärkeää selvittää, miksi työntekijäsi ovat alun perin lähteneet. Lähtöhaastatteluilla aloittaminen on hyvä idea.

Kun otat vastaan ​​erokirjeen työntekijältä, tiedustele hänen lähtemisen syitä. Jos näet toistuvan teeman, yritä ratkaista se mahdollisimman pian välttääksesi ketjureaktion.

Todellakin, kuuluisa työnhakusivusto tuotti äskettäin luettelon yleisimmistä syistä, miksi työntekijät jättävät työnsä. Seuraavat ovat tärkeimmät syyt:

Palkka on pieni, eikä tehtävä ole tarpeeksi vaikea.
Innostuksen puute työhön, kireä yhteys johtoon ja vähemmän mahdollisuuksia edistyä
Työn ja yksityiselämän tasapainoa ei ole.
Yrityksen tai hankkeen visio on epäselvä.
Oletko demotivoitunut työntekijän tunnustuksen puutteen vuoksi?

Uskollisten työntekijöiden säilyttämis- ja palkitsemisstrategiat

Jos sinulla on vaikeuksia säilyttää alhainen vaihtuvuus tai pelkäät menettäväsi huippuosaajia, on aika arvioida uudelleen tai aloittaa työntekijöiden säilyttämissuunnitelmasi alusta.

Tässä on kuusi vinkkiä, mitä sinun tulisi sisällyttää henkilöstön säilyttämissuunnitelmaan.

Luo palkinto-ohjelma

Suunnittele kannustinohjelmasi vastaamaan työntekijöidesi ammatillisia tavoitteita. Jos tiimin jäsen on ilmaissut kiinnostuksensa saada esimerkiksi todistus, korvaa lukukausimaksut auttamaan häntä tämän tavoitteen saavuttamisessa.

Tämä strategia tarjoaa sinulle korkealaatuisempia kykyjä pienemmillä kustannuksilla. Pysyminen kilpailukykyisenä kykyjen palkkaamisessa ja ylläpitämisessä ei ole halpaa, mutta se on järkevä investointi pitkällä aikavälillä. Palkkaus- ja koulutuskustannusten alentaminen voi auttaa yrityksiä säästämään rahaa ja tuottamaan tuloja pitkällä aikavälillä.

Ei ole helppoa ymmärtää, mitä tiimisi jäsenet arvostavat, ja yhdistää sen siihen, miten he hyötyvät, jos haluat perustaa tehokkaan työntekijöiden säilyttämispalkkioohjelman.

Ohjelmaasi tulisi sisällyttää erilaisia ​​palkintoja, jotta kaikki voivat tyydyttää heidän edunsa. Huippusuorittajat voivat esimerkiksi saada pidemmän lomapaketin, kun taas keskimääräiset työntekijät voivat saada neljä viikkoa palkallista vapaata.

Tarjoa lisäetuja

Voit etsiä ratkaisuja pitääksesi työntekijäsi nykyisissä tehtävissään. Yksi näistä kannustimista voisi olla palkkioiden tarjoaminen yrityksellesi jäämisestä.

Nämä edut ovat yleensä edullisia ja voivat auttaa parantamaan työntekijöiden moraalia ja tuottavuutta, mikä tarkoittaa enemmän töissä vietettyä aikaa ja vähemmän vapaa-aikaa.

Työntekijöiden säilyttämiseen liittyviä etuja, kuten eläkerahastoja, sijoitussalkkuja, terveysetuja ja pidempää loma-aikaa, tulisi tarjota työntekijöille, jotka ovat olleet yrityksessäsi pitkään.

Älä unohda myöskään heidän rakkaitaan!

Koulutusetujen tarjoaminen lapsille tai lastenhoitotuki voi myös olla loistava tapa osoittaa arvostavasi työntekijöitä, jotka ovat viipyneet aiottua pidempään. Nämä auttavat heitä, mutta osoittavat, että välität heidän elämästään työn ulkopuolella.

Se on tilaisuus osoittaa lähimmillesi, että heillä on rahallisten hyödykkeiden lisäksi merkitystä, kun palkitset uskollisuudesta.

Työntekijän arvostus

Suullinen arvostus on työntekijän tunnustuksen perusmuoto. On helppo unohtaa, kuinka tehokasta positiivinen palaute voi olla, vaikka se kuulostaakin vanhanaikaiselta. Yksinkertainen kiitos menee pitkälle useimpien ihmisten kanssa, ja yksi tärkeimmistä velvollisuuksistasi johtajana pitäisi olla varmistaa, että jokainen työntekijä ymmärtää, kuinka paljon heitä arvostetaan.

On myös tärkeää muistaa, että ihmiset arvostavat vakautta henkilökohtaisessa elämässään työntekijöiden säilyttämisen suhteen. Oletetaan, että voit tarjota etuja, kuten palkallista vapaa-aikaa tai etätyömahdollisuuksia. Siinä tapauksessa työntekijäsi ovat onnellisempia työssään ja pysyvät todennäköisemmin yrityksesi palveluksessa pidempään.

Työntekijöiden säilyttämiseen voidaan vaikuttaa myös ei-rahallisilla kannustimilla.

Esimiehiä tulisi esimerkiksi kannustaa pitämään viikoittain tai kuukausittain lounaita työntekijöiden kanssa, jotka tarvitsevat neuvoja tai palautetta. Tämä auttaa tiimin jäseniä rakentamaan epävirallisen siteen ja antaa heille mahdollisuuden jakaa huolensa ja hakea apua ilman, että he tuntevat häiritsevän johtoaan.

Ryhmänrakennusharjoitukset ovat ihanteellisia parantamaan viestintää ja edistämään vahvoja siteitä.

Escape the Blizzard, TeamBonding-aktiviteetti, luotiin edistämään luovuutta ja rohkaisemaan strategista viestintää. Selviytyäkseen lumimyrskystä työntekijöiden on työskenneltävä yhdessä ja kehitettävä innovatiivisia selviytymistyylisiä haasteita kilpaillessaan kelloa vastaan.

Jaa tavoitteesi työtovereiden kanssa.

Työntekijöiden motivaatio ja pysyminen ovat saman kolikon kaksi puolta. Sinun on varmistettava, että pitkäaikaista henkilöstöäsi kunnioitetaan ja että heillä on valtuudet pitää heidät.

Yksi strategia tämän tavoitteen saavuttamiseksi on ottaa henkilöstö mukaan yrityksen tavoitteiden luomiseen ja antaa heille vastuu näiden tavoitteiden saavuttamisesta. He tuntevat olevansa arvokkaita tiimin jäseniä, mutta he ovat myös vastuussa työstään.

Mikään ei pidä sinua motivoituneena niin kuin kovasta työstäsi tunnustus!

Henkilöstön asettaminen vastuuseen omista tavoitteistaan ​​voi myös auttaa sinua säilyttämään parhaan henkilöstösi. Työntekijät ovat huomattavasti taipuvaisempia jäämään, jos he uskovat omistavansa osuuden yrityksestä.

Gallupin mukaan työntekijät ovat kolme kertaa todennäköisemmin sitoutuneita, kun johtajat tapaavat tiiminsä säännöllisesti.

Nykyiset työntekijät tulisi neuvotella uudelleen

Joissakin olosuhteissa työntekijän nykyisen palkan tai aseman uudelleenneuvottelu on paras tapa keskittyä työntekijöiden säilyttämiseen. Jos työntekijä kokee olevansa aliarvostettu, palkankorotus tai nimikkeen muutos voi olla se, mitä hän tarvitsee tunteakseen itsensä jälleen arvostetuksi.

Jos sinulla ei ole varaa antaa heille korotusta, harkitse muita bonuksia, kuten lisää lomapäiviä, vapaapäivä syntymäpäivänä, liikematkoja tai joustavat työajat.

Aloita aikaisin ja pidä viestintälinjat auki käyttämällä tiettyjä työntekijöiden säilyttämistekniikoita ennen kuin yrität neuvotella heidän sopimuksestaan. Tämä osoittaa työntekijöillesi, että välität heidän ammatillisesta kehityksestään, ja saattaa herättää loistavia uusia ideoita.

Kiinnitä erityistä huomiota johtamismahdollisuuksiin.

Johtajat ovat tärkeä osa yrityksen kulttuuria, ja jos pitkäaikaiset työntekijät eivät koe olevansa ylennetty, he alkavat etsiä muita työpaikkoja.

Harkitse kokeneemman työntekijän korottamista tai asettamista uusien projektien vastuulle, jos hän on valmis ottamaan vastaan ​​uusia tehtäviä, mutta ei saa siihen mahdollisuuksia organisaatiossasi.

Harkitse tiiminrakennustapahtuman järjestämistä auttaaksesi juuri nimitettyjä tiimijohtajiasi vahvistamaan johtamistaitojaan. Hyväntekeväisyystapahtumat, kuten Do Good Bus tai Charity Bike Build, sopivat erinomaisesti tiimityön kehittämiseen ja organisointitaitojen parantamiseen.

Johtamisvelvollisuuksien antaminen työntekijöille pitää heidät sitoutuneina työhönsä ja kannustaa muita tiimin jäseniä tekemään samoin. Tämä tarjoaa kipeästi kaivattua apua kaikille muille ja auttaa samalla pitämään parhaat työntekijäsi.

On tärkeää ymmärtää, että ne, jotka pysyvät, eivät ole vain uskollisia yrityksellesi. Ihmiset jäävät töihin useista syistä, ja on tärkeää oppia, mikä heitä motivoi, jotta voit palkita heidät asianmukaisesti ylennyksillä ja muilla tunnustuksilla.

Vaikka raha voi olla yksi näistä motivoijista, sinun tulee myös palkita työntekijöiden uskollisuus johtamismahdollisuuksilla.