Miksi työntekijät suoriutuvat huonommin

Paras paikka aloittaa, kun haluat tietää, kuinka parantaa työntekijöiden suorituskykyä, on ymmärryksen hankkiminen. On syitä, miksi työntekijät eivät suoriudu optimaalisella tasollaan. Jotkut syyt ovat päteviä ja sisältävät vihjeitä ongelman korjaamiseen ilman korvaavien värväystä.

Pidä mieli avoimena tekemättä hätiköityjä johtopäätöksiä. Viestinnän oven tulee pysyä auki, jotta voit keskustella huolenaiheistasi ja käsitellä niitä suoraan.

Saatat esimerkiksi huomata viimeisimmässä läsnäoloraportissa, että työntekijä on liian myöhässä. Kysy työntekijältä, miksi hän saapui töihin niin myöhään viime viikkoina.

Kun tavoitteena on löytää ratkaisu, saatat huomata, että työntekijän myöhästymisen syynä ovat henkilökohtaiset tai kotitalousasiat. Ehkä voit muuttaa tavanomaisia ​​​​standardeja, kun työntekijä käsittelee asiaa.

Varmista vain, että muut työntekijät tietävät ilman henkilökohtaisia ​​tietoja. Haluat välttää suosimisen vaikutelman, jolla voi olla oma kielteinen vaikutus suorituskykyyn ja moraaliin.

Riittämättömät valmiudet

Joidenkin työntekijöiden riittämättömät taidot tai kokemuksen puute voivat estää heidän kykyään suorittaa työnsä menestyksekkäästi. Jos vain yksi näistä tekijöistä puuttuu, todennäköisyys, että työntekijät pärjäävät huonommin.

Epäselvät tavoitteet ja vastuut

Työntekijät tarvitsevat erittäin selkeän ohjauksen velvollisuuksistaan ​​ja odotukset saavutuksista. Päivittäiset työaikataulut, jotka sisältävät työn prioriteetteja, voivat joutua kriisin tai suunnanmuutosten takia. Vastuun pitäminen selvänä auttaa minimoimaan konflikteja.

Tekniikat työntekijöiden suorituskyvyn parantamiseksi

Kun saat käsityksen siitä, mikä aiheuttaa työntekijöiden huonon suorituskyvyn, voit etsiä ratkaisuja näiden ongelmien ratkaisemiseksi. Tässä on kuusi ideaa, joiden avulla voit hallita ja parantaa työntekijöiden suorituskykyä organisaatiossasi.

Kerro selkeät odotukset.

Sen varmistaminen, että työntekijät ovat selvillä työtehtävistään, tarkoittaa näiden odotusten välittämistä hyvin. Jatka odotusten hallitsemista säännöllisen viestinnän avulla.

Jos työntekijät voivat selittää tavoitteensa omin sanoin, on hyvä mahdollisuus, että he tietävät, mitä tehdä ja miten se tehdään.

Varmista, että suoritusarvioinnit ovat johdonmukaisia.

Säännölliset ja oikea-aikaiset arvioinnit varmistavat, että työntekijät tietävät aina, missä he ovat. Säännöllinen suoritusarviointi pitää tavoitteet myös päivittäisten tehtävien eturintamassa.

Aseta työntekijöiden kehittäminen etusijalle.

“Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?” Tämä on yleinen haastattelukysymys. Nyt kun viisi vuotta on kulunut, ovatko työntekijäsi uratavoitteet saavutettu? Vai pyrkivätkö he edelleen saavuttamaan täyden potentiaalinsa organisaatiossa?

Jos ne ovat, ehkä nyt on hyvä aika tarkastella näitä tavoitteita uudelleen ja suunnitella niiden mukaisesti. Pyri korjaamaan taitojen puutteet, jotka eivät ainoastaan ​​auta heitä saavuttamaan pitkän aikavälin tavoitteita, vaan hyödyttävät myös yritystäsi, kun heidän taitonsa auttavat sinua saavuttamaan liiketoimintatavoitteesi.

Valtuuta työntekijät tekemään työnsä hyvin.

Työntekijöiden voimaannuttaminen voi tapahtua monessa muodossa, kun he saavat valtuudet tehdä päätöksiä, joilla on valtava vaikutus heidän menestykseensä.

Pienet esteet eivät estä heidän edistymistään, olipa kyse sitten tavoitteista ja tavoitteista antamalla heille tietoja tai pääsyä tietoihinsa käymättä HR:ssä. Heillä on tarvitsemansa resurssit, mutta he tietävät kuitenkin olevansa vastuussa ilman, että heitä valvotaan.

Käytä oikeita tekniikoita.

Ota käyttöön teknologia-alustoja, jotka lisäävät suorituskykyä ja sitoutumista päivittäin. Teknologia on ratkaisevan tärkeää nykypäivän työvoimalle, varsinkin jos sinulla on hajautettu henkilökunta.

Liikkuvat työntekijät pysyvät osana tiimiä tehokkaiden viestintäkanavien kautta, jotta kaikki pysyvät samalla sivulla.

Organisaation menestys kukoistaa, kun oikeat säännöt ja järjestelmät ovat kunnossa. Pelkästään halu tietää, kuinka parantaa työntekijöiden suorituskykyä ottamatta huomioon työntekijän näkökohtia, ei välttämättä auta saavuttamaan asetettuja tavoitteita.

Luo aikaa säännöllisille kokouksille ja keskusteluille – ehkä älä odota suoritusten arviointipäivää – keskustellaksesi huolenaiheista. Odottaa, kunnes yrityksesi kärsii massiivisista tappioista, on pahin aika ryhtyä toimiin. Aloita varhain, ensimmäisten ongelmien ilmetessä, selvittääksesi tehokkaimmat tavat muuttaa huonosti menestynyt työvoima kiinteäksi tiimiksi.