Kun saat käsityksen siitä, mikä aiheuttaa työntekijöiden heikomman tuloksen, voit kohdistaa ratkaisuja näiden ongelmien ratkaisemiseksi. Tässä on kuusi ideota, joiden avulla voit hallita ja parantaa työntekijöiden suorituskykyä organisaatiossasi.

Ilmoita selkeät odotukset.

Työntekijöille on selvää työtehtävät, mikä tarkoittaa näiden odotusten kommunikointia. Jatka odotusten hallintaa säännöllisen viestinnän avulla.

Jos työntekijät pystyvät selittämään tavoitteet omin sanoin, on hyvä mahdollisuus tietää, mitä tehdä ja miten se tehdään.

Varmista, että suoritusten arviointi on johdonmukaista.

Säännölliset ja oikea-aikaiset arvioinnit varmistavat, että työntekijät tietävät aina, missä he ovat. Suorituskyvyn arviointien säännöllinen suorittaminen pitää tavoitteet myös päivittäisten tehtävien eturintamassa.

Aseta työntekijöiden kehittäminen etusijalle.

“Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?” Tämä on yleinen haastattelukysymys. Nyt kun viisi vuotta on kulunut, onko työntekijän uratavoitteet saavutettu? Vai pyrkivätkö he edelleen saavuttamaan täyden potentiaalinsa organisaatiossa?

Jos ne ovat, ehkä tämä on hyvä aika kohdistaa nämä tavoitteet uudelleen ja suunnitella niiden mukaisesti. Pyrkii poistamaan kaikki puutteet taidoissa, jotka paitsi auttavat heitä saavuttamaan pitkän aikavälin tavoitteet, myös hyödyttävät yritystäsi, kun heidän taitonsa auttavat sinua saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Ota askeleet kohti moraalin parantamista.

Työntekijät pärjäävät paremmin, kun he ovat tyytyväisiä työhönsä. Tarkista esimerkiksi:

  • Työympäristö
  • Edut
  • Palkkataso

Työntekijä ymmärtää tehtävän ja vision
Työntekijät, jotka ymmärtävät, miten heidän roolinsa auttaa yritystä menestymään, ovat usein halukkaampia tekemään parhaansa.

Tehosta työntekijöitä tekemään työnsä hyvin.

Työntekijöiden vaikutusmahdollisuudet voivat olla monenlaisia, kun he saavat valta tehdä päätöksiä, joilla on valtava vaikutus heidän menestykseensä.

Pienet esteet eivät estä heidän etenemistä riippumatta siitä, antavatko he panoksensa tavoitteisiin tai antavatko heille pääsyn tietoihinsa menemättä henkilöstöhallintoon. Heillä on tarvitsemansa resurssit, mutta he tietävät, että heidät pidetään vastuullisina ilman, että heitä hoidettaisiin mikromekanismilla.

Käytä oikeita tekniikoita.

Ota käyttöön teknologia-alustoja, jotka parantavat suorituskykyä ja sitoutumista päivittäin. Teknologia on ratkaisevan tärkeää nykypäivän työvoimassa, varsinkin jos sinulla on hajautettu henkilöstö.

Liikkuvat työntekijät pysyvät osana tiimiä tehokkaiden viestintäkanavien kautta pitääkseen kaikki samalla sivulla.

Organisaation menestys kukoistaa, kun oikeat säännöt ja järjestelmät ovat paikallaan. Pelkkä halu tietää, kuinka parantaa työntekijöiden suorituskykyä ottamatta huomioon työntekijöiden näkökohtia, ei välttämättä auta sinua saavuttamaan asetettuja tavoitteita.

Luo aikoja järjestää säännöllisiä kokouksia ja keskusteluja – ehkä odottamatta suorituksen arviointipäivään – puhua huolenaiheista.

Odottaa, kunnes yrityksesi kokee suuria tappioita, on pahin aika ryhtyä toimintaan. Aloita aikaisin, ongelmien ensimmäisten merkkien jälkeen, selvittääksesi tehokkaimmat tapat muuttaa heikosti menestyvä työvoima vankaksi tiimiksi.